30 Říjen 2015

FCA a Expo Milano 2015: mimořádně úspěšná spolupráce

 

Během šesti měsíců trvání světové výstavy Expo 2015 se značky skupiny Fiat Chrysler Automobiles v rámci globálního partnerství zapojily do řady významných iniciativ. Potvrdilo to stálý zájem skupiny o téma trvalé udržitelnosti.

Expo 2015 zítra končí. Tato největší událost věnovaná potravinám a výživě proměnila město Milán a celou Itálii na výkladní skříň, v níž 144 zemí představilo to nejlepší ze svých kultur. Během šesti měsíců přilákalo téma „Nakrmit planetu, energie pro život" miliony návštěvníků z celého světa, kteří se v přeplněných halách a expozicích stali svědky nových myšlenek a řešení problematiky potravin a výživy a jejich udržitelnosti.

Mezi hlavními protagonisty nechyběly společnosti FCA a CNH Industrial, které byly oficiálními partnery výstavy Expo Milán 2015. Jejich úkolem bylo dodat flotilu vozidel a také propracovaný komunikační plán. Flotila vozidel sestávala z celkem 105 vozidel a byla v souladu se závazkem k udržitelné mobilitě. Jednalo se o 71 vozidel Fiat 500L Natural Power s pohonem na zemní plyn, deset vozidel Fiat 500L Living, čtyři Fiaty 500L Trekking a deset elektromobilů Fiat 500e pro použití v areálu výstaviště. Do role reprezentativních vozidel bylo vybráno šest modelů Jeep® Grand Cherokee, dvě Lancie Voyager a dva exempláře Maserati Quattroporte.

Vozidla Fiat 500L sloužila delegacím ze 40 zemí světa prostřednictvím služby Share&Drive, zcela nové služby sdílení vozidel za pomoci systému UConnectTM. Díky inovativnímu připojení a infotelematice lze Share&Drive spravovat pomocí jednoduché aplikace pro chytré telefony s operačním systémem Apple iOS nebo Google Android. V systému mohou ověření uživatelé pomocí svého mobilního telefonu vozidlo rezervovat, lokalizovat, otevřít a zavřít dveře a ukončit pronájem v jakémkoliv autorizovaném autoparku, to vše prostřednictvím aplikace.

Čísla mluví sama za sebe: v rámci více než 6700 pronájmů absolvovala vozidla 26 000 hodin a přes 270 000 kilometrů. Uživatelé na konci svých cest poskytli hodnocení služby s průměrným skóre 4,7 z 5 možných bodů. Nejaktivnější delegací využívající službu Share&Drive byl Kazachstán, který následovaly Švýcarsko a Irsko. První zemí, která tuto službu využila, byl brunejský sultanát. Všichni uživatelé sledovali doporučení systému eco:Drive, který pomáhá snížit spotřebu paliva a emise CO2, a to prostým zvýšením povědomí o ohleduplné jízdě.

Partnerství s Expo 2015 bylo ve skutečnosti založeno na sdílení zájmu o trvalou udržitelnost, což je hodnota, která prostupovala celou výstavou a v rámci FCA představuje jednu z hlavních priorit při vývoji účinnějších a ekologicky ohleduplnějších vozidel. Závazek hledat inovativní řešení a zpřístupnit je rozsáhlé zákaznické skupině byl patrný během celé výstavy a byl podporován nejrůznějšími způsoby a všemi expozicemi. Expo bylo svým zaměřením tak trochu sázkou, nakonec se z něj ale stala zcela mimořádná výstava.

S ohledem na téma udržitelné a sdílené mobility učinila FCA řadu dohod s hlavními autopůjčovnami, které tak během akce poskytly mimořádně výhodné ceny. Také díky této iniciativě se vozidla různých značek skupiny stala oficiálními vozy všech návštěvníků Expo 2015.

Speciální komunikace
Skupina FCA vyvinula pro Expo velmi důležitý plán komunikace, který zahrnoval logo výstavy Expo Milano 2015 ve všech reklamních kampaních značek FCA po celé Evropě. Jednotlivé značky oživily Milán řadou iniciativ. Díky expozici o rozloze 200 m2 v budově Corporate Building se skupina FCA stala také referenčním bodem výstavy. Prostřednictvím vysoce účinných billboardů, plakátů a videoinstalací přivítala miliony návštěvníků. Umístila je v nejrušnějších oblastech města, například v stanici Rho či u hlavních vstupů výstaviště. Kampaň byla založena na univerzálním jazyku vlajek států, které vítaly návštěvníky z celého světa.    

Pro sledování všech aktivit FCA vznikly stránky sledující všechny akce Expo Milán 2015. Jednalo se o speciální sekci, která byla součástí portálu FCA. Stránky s odkazem http://www.fcagroup.com/en-US/expo_2015/Pages/default.aspx nabízely rozdělení do třech oblastí: Social Pulse, Expo Diary a Events. Návštěvníci zde mohli najít všechny informace o akcích organizovaných skupinou FCA, jako i obsah sociálních sítí shromážděný ze stránek jednotlivých značek i třetích stran. Stránky oživilo 12 mezinárodních bloggerů, kteří se vyjadřovali k nejrůznějším aktivitám.

Kromě toho byla ale skupina FCA doslova hvězdou v pořádání akcí na téma trvalé udržitelnosti. Myšlenky a inovativní projekty prezentovaly mimořádný závazek skupiny k tématu udržitelnosti. Ostatně není žádnou náhodou, že FCA byla již sedmý rok po sobě zapsána na seznam World Dow Jones Sustainability Index (DJSI) - prestižní index, který přijal pouze 3 ze 33 společností hodnocených specialistou na udržitelné investice RobecoSAM.

V rámci výstavní plochy přitahovala skupina FCA pozornost dalšími iniciativami pro veřejnost. Návštěvníci si mohli pořídit speciální značkové předměty v obchodě The Store, oficiálním prodejním místě Moparu, značky zaměřené na služby, péči o zákazníka, originální náhradní díly a příslušenství. Fiat Professional svou přítomností podpořil halu Spojených států, a to šesti modely Ducato vybavenými jako jídelní vozy v prostoru Food Truck Nation. Během šesti měsíců uspořádala každá značka skupiny FCA řadu akcí, které oživily Milán a jeho okolí.

Alfa Romeo
4. května, jen několik dní před otevřením Expa, uspořádala Alfa Romeo zápas „Zanetti a přátelé pro Expo Milán 2015". Tato oslava sportu a solidarity přivedla na stadion San Siro největší současné i minulé hvězdy světového fotbalu, kteří se na stadion dostavily ve vozech Alfa Romeo. Fotbalisté přijeli podpořit sport a kulturu stravování a symbolicky zahájili světovou výstavu Expo 2015.


V červnu oslavila Alfa Romeo své 105. výročí a představila zcela nový model Giulia, který je dokonalým vyjádřením podstaty značky Alfa Romeo a také italské stylistické a technické dokonalosti. Spojení s městem bylo zdůrazněno extrémně různotvárnou komunikací na symbolických místech celé oblasti San Babila. Veřejnost mohla například na stejnojmenném náměstí obdivovat podmanivý vůz 4C Spider. Další iniciativa zahrnovala obchodní centrum Brian&Barry Building. Fasáda budovy byla osazena 17 LED obrazovkami nad okny prvního patra, které zobrazovaly dynamické obrazy modelů Alfa Romeo a prezentovaly jejich technologickou výjimečnost. Od večera 24. června bylo 12 pater budovy osvětlených červeně, a představilo tak nové logo Alfy Romeo. Mimochodem v tomto období zaznamenalo obchodní centrum Brian&Barry Building 35 000 návštěvníků týdně.

Fiat
Následující týden oslavil Fiat 58. výročí kultovního „cinquina", a to představením nového modelu 500. Mezi parkem Sempione a monumentálním náměstím Arco della Pace zorganizoval akci 500 Day, kterou navštívilo přes 15 000 návštěvníků. Fiat 500 se zapsal také do Guinessovy knihy rekordů v kategorii Největší lidský obraz automobilu. V rámci této akce se 500 lidí vtěsnalo do 15 metrů dlouhé šablony reprezentující nezaměnitelné linie modelu 500.

V červenci bylo možné v Miláně obdivovat také dílo 500 Arcimbolda. Jednalo se o Fiat 500 pokrytý ovocem a zeleninou, díky čemuž byl jakousi oslavou italských chutí a kreativity. Pro vytvoření tohoto modelu bylo zapotřebí 6000 dílů z pomerančů a 1000 jahod. Projekt vycházel z návrhu milánského umělce Giuseppeho Arcimbolda, který navrhl i Foodyho, maskota celé výstavy Expo 2015. Svou přítomností Fiat poctil i důležité akce, jakými byly například Triennale di Milano a Eataly.

Logo Expa charakterizovalo také speciální edici bestselleru Fiat 500L. 500L Expo se může pochlubit rafinovanou dvoubarevnou karoserií a památným logem na přídi, jako i důmyslným infotelematickým systémem UConnectTM. Další zvláštností vozu je přeplňovaný dvoupalivový motor 1.4 T-Jet o výkonu 120 k, který spaluje benzin a LPG. Použití dvoupalivového motoru je v dokonalém souladu se závazkem k udržitelné mobilitě. Fiat je jedinou značkou na světě, která využívá hned dvě možnosti alternativního pohonu, a sice EasyPower spalující LPG a NaturalPower spalující zemní plyn. Díky tomu si Fiat na evropském trhu udržuje přední pozici v oblasti využití alternativních paliv. Iniciativy se účastnil i další oficiální partner Expa, společnost Intesa Sanpaolo Group.  

Značka Fiat byla přítomna také přímo ve výstavním prostoru Expa, a to prostřednictvím městského projektu, který byl v dokonalém souladu s hodnotami výstavy a udržitelného životního prostředí. Poskytla totiž truhlíky, vázy a lavičky natřené speciálním lakem schopným čistit vzduch. Fiat tak přispěl ke zlepšení ovzduší v okolí. Osm truhlíků představovalo skutečnou uměleckou instalaci, kterou pro Fiat vytvořil designér Fabio Novembre. Truhlíky měly podobu modelu 500 v měřítku 1:1.

Jeep®
Offroadového ducha značky Jeep® přinesla do města řada iniciativ podporovaných značkou, včetně elegantní restaurace a koktejl baru JSet Replay The Stage na náměstí Gae Aulenti a Temporary Store. V obchodu si návštěvníci mohli zakoupit oficiální předměty a obdivovat celou nabídku: tuto příležitost využilo přibližně 10 000 návštěvníků. Hvězda každého terénu a každé situace byla všude přítomná, dokonce i na obloze v oblasti Porta Nuova. Od 8. srpna do 25. října vystoupal horkovzdušný balón 20 metrů vysoko, kde účastníkům nabízel úžasný výhled na město a pocit volnosti ve skutečném stylu Jeep®. Tuto zkušenost využilo v rámci přibližně 1800 výletů asi 3500 lidí.

Z tohoto privilegovaného místa mohli návštěvníci ocenit i „Pšeničné pole", environmentální umělecké dílo americké umělkyně Agnes Denes proslavené právě neobvyklými instalacemi. Pšeničné pole bylo pět hektarů veliké a oseté pšenicí v rámci projektu MiColtivo. The Green Circle. Na různých fázích pěstování pšenice se podíleli obyvatelé Milána. Díky tomuto projektu, který byl zcela v duchu tématu výstavy Expo Milán 2015, se veřejnost mohla zaměřit na některé univerzální hodnoty, jakými jsou například sdílení potravin a energie, ochrana půdy a životního prostředí, jako i sociální a hospodářský růst s ohledem na jednotlivce a komunity.

Lancia
Lancia spojila své jméno se světovou výstavou prostřednictvím řady nekonvenčních iniciativ, které oživily Milán a doslova jej ovládly premiérou nové Lancie Ypsilon. Značka zdůraznila svůj charakter prostřednictvím originální fotografické výstavy „Styl a město" ve stanici metra Porta Genova. Jedno z nejfrekventovanějších míst Milána se vůbec poprvé stalo uměleckým prostorem. Objektivy fotografů učinily z ulic města přehlídková mola elegance každodenního života.

Malá ukázka pro příznivce malého městského vozu Lancie byla k vidění i v upraveném prostoru restaurace a koktejlového baru na Via Tortona. Tento prostor byl vždy místem setkání módních profesionálů. Kromě obrazů zde novou Lancii Ypsilon v odstínu Blu di Blu obdivovalo kolem 700 hostů. Personalizace Lancie nazvaná God save the Food byla k vidění i na Piazza del Carmine. Zraky lidí se upíraly k altánu vedle nové Lancie Ypsilon, přičemž se ocitli uprostřed elegance v duchu Lancie. Mezitím v Navigli poutala pozornost více než jednoho milionu lidí umělecká instalace s názvem Polpy, obrovská chobotnice sápající se na vůz svými chapadly.

Abarth
Značka se štírem ve znaku, která je synonymem sportovnosti a nepřetržitého technologického pokroku, umožnila hostům elegantního 5hvězdičkového hotelu Park Hyatt Milano v centru města vychutnat si jedinečný zážitek. Po dobu trvání Expo 2015 byly zákazníkům k dispozici modely 595 Turismo a 595 Turismo kabriolet. Hotelový bar Mio hostil i čtyřdílný cyklus Abarth Stories @Park Hyatt vyprávějící příběh značky, který za dobu konání Expa shlédlo přes 600 hostů.

 

Turín, 30. října 2015

 

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory