28 Únor 2018

Alfa Romeo na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2018

 

  • Značka Alfa Romeo láká návštěvníky výstavní plochou zaměřenou na špičkové výkony i exkluzivitu.
  • Hlavními hvězdami stánku jsou omezené série Nürburgring Edition pro modely Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING - jde o připomínku rekordního výsledku těchto vozů a oslavu mimořádné konstrukční vytříbenosti Alfy Romeo.
  • Rozsáhlé použití karbonového vlákna, unikátní výbava a mimořádné výkony - to je nová Giulia Veloce Ti, speciální edice se slavným emblémem „Turismo Internazionale", který byl vždy vyhrazen nejatraktivnějším verzím se špičkovou technikou.
  • Model 4C v exkluzivních provedeních Coupé Competizione a Spider Italia.
  • Alfa Romeo je vyhlášená kombinací sportovního charakteru a mimořádného smyslu pro detail, což na stánku symbolizují modelové řady Stelvio a Giulia.

 

Automobily značky Alfa Romeo přinášejí motoristům potěšení již 108 let díky svému nápaditému italskému designu, který zvýrazňuje jejich výkony, technologickým řešením a potěšení z jízdy. Stačí jen otočit klíčkem v zapalování a ocitnete se v nenapodobitelném světě Alfy Romeo. Tento rok se návštěvníci ženevského autosalonu mohou na vlastní oči přesvědčit, že se značka posunula mnohem dál směrem k extrémním výkonům a exkluzivitě. Připraveny jsou i nové způsoby, jak mohou majitelé vyladit svoji Alfu Romeo s péčí a smyslem pro detail, jaký známe snad jen u prvotřídních značek z oblasti módy. Rysy typické pro zakázkové módní salony najdeme tentokrát na technických skvostech vystavených v Ženevě: modely Stelvio, Giulia, 4C Spider a 4C Coupé zde fascinují automobilové nadšence díky novinkám a špičkovým speciálním sériím, zčásti zaměřeným na výkonnost, zčásti na použití těch nejkvalitnějších materiálů.

Na stánku Alfy Romeo se zraky návštěvníků upírají k ohromujícímu modelu Stelvio Quadrifoglio Nürburgring Edition, který hrdě nese znak NRING. Vyrobeno bude pouze 108 kusů této série, jeden kus za každý rok historie značky Alfa Romeo. Toto není pouhý automobil, ale jde o hmatatelné vyjádření invence, tvrdé práce i odhodlání jeho tvůrců. Je v něm skryto tajemství k dosažení nejvyšších cílů a pokoření zdánlivě nepřekonatelných rekordů, po němž následuje pocit potěšení z výsledku. Speciál Nürburgring Edition s emblémem NRING představuje oslavu unikátního SUV schopného zdolat legendární okruh za 7 minut a 51,7 sekundy, za nejkratší čas, jakého kdy vůz této třídy dosáhl. Quadrifoglio je naopak jediné slovo, které stačí k tomu, abychom neomylně poznali jedinečný vůz, který se vymyká všem běžným škatulkám. Platí to jak pro Stelvio, tak pro sedan Giulia, připravený uhranout návštěvníky ženevského autosalonu a především 108 šťastných zákazníků, kteří se rozhodnou pro limitovanou edici Nürburgring Edition. Za logem NRING se i v tomto případě skrývá vytříbená technika: stačí jmenovat šestiválec 2.9 Twin-Turbo o výkonu 510 koní, zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu, elektronicky řízený podvozek CDC (Chassis Domain Control). Samozřejmě ale neschází ani osobitý styl, prestižní jméno a detaily, které spoluvytvářejí dokonalý celek značky Alfa Romeo.

Není náhodou, že tyto dva mimořádné automobily nesou jméno slavné německé trati: Alfa Romeo na okruhu Nürburgring startovala mnohokrát již od 30. let a často zde také uspěla. Za volantem se střídaly hvězdy světového formátu jako například Tazio Nuvolari, který vyhrál Velkou cenu Německa v roce 1932 za volantem Alfy Romeo 8C 2300 Tipo Monza a tři roky později všechny deklasoval ve voze Tipo B-P3. Mezi další nezapomenutelné okamžiky patří rok 1966, kdy se Gilulia Sprint GTA stala prvním vozem GT, který projel „Zeleným peklem" za méně než 10 minut, nebo rok 1975, kdy vůz 33 TT 12, za jehož volantem seděl Arturo Merzario, zvítězil v Německu krátce před tím, než zcela ovládl Světový šampionát sportovních vozů. A v neposlední řadě stojí za zmínku datum 10. června 1993, kdy Nicola Larini na voze 155 V6 Ti vyhrál obě rozjížďky prestižního šampionátu DTM. Italský závodník tak zopakoval úspěch Nuvolariho a nechal za sebou kompletní pole německých automobilů.

Nadšení ze závodní trati je patrné v celé sekci věnované modelům Quadrifoglio, v níž jak Stelvio, tak Giulia v provedení Nürburgring Edition hrdě ukazují logo NRING na znamení rekordních časů, kterými se oba vozy zapsaly do historie slavného okruhu. Sportovní nádech však má i pasáž věnovaná verzím Giulia Veloce Ti a Stelvio Super s paketem Sport a novým paketem Performance, nově také s přístrojovou deskou a dveřními panely obšitými kůží. Obě vystavená auta jsou vybavena pohonem všech kol Q4. Na eleganci jsou zaměřeny vozy Stelvio a Giulia s paketem Luxury a naopak sportovního ducha na úrovni zakázkové specifikace zastupují dvousedadlové modely 4C: limitované série Competizione a Italia, dostupné jak pro Coupé, tak pro Spider.


Limitovaná série Nürburgring Edition: Stelvio a Giulia Quadrifoglio NRING

Není pochyb o tom, že mezi hlavní hvězdy letošního ročníku se řadí modely limitované série Nürburgring Edition: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio NRING a Giulia Quadrifoglio NRING. Speciálně upravené automobily oslavují rekordy, kterých tyto vozy dosáhly na legendární německé závodní trati. Stelvio zlomilo čas ve své kategorii a s výsledkem 7 minut a 51,7 sekundy se stalo nejrychlejším SUV. K jeho pohonu je použit špičkový benzinový motor 2.9 V6 Twin Turbo o výkonu 510 koní a točivém momentu 600 Nm, který dokáže vozu zajistit nejvyšší rychlost 283 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 3,8 sekundy.

Pro vážné zájemce a sběratele je připraveno pouze 108 těchto exkluzivních automobilů. Nová limitovaná edice se chlubí také exkluzivními doplňky, například štítkem s pořadovým číslem na karbonové výplni v interiéru a unikátní šedou barvou Circuito, vyhrazenou pouze pro tuto sérii.

K těmto doplňkům se řadí i další prvky vyhrazené modelům Quadrifoglio, například standardně se do vozů NRING dodávají karbon-keramické brzdy, závodní sedadla Sparco s červeným obšitím a karbonovou skořepinou, řadicí páka s karbonovou výplní od společnosti Mopar, kožené čalounění a dále volant, rovněž vybavený karbonovými prvky a obšitý Alcantarou. Z karbonového vlákna je dále přední výplň trojúhelníkové masky a kryty vnějších zpětných zrcátek nebo zvýrazněné prahy. Nemluvě o dalších doplňcích, jako jsou tmavě tónovaná okna, aktivní tempomat, prémiové audio Harman Kardon a palubní systém Alfa Connect 3D NAV s 8,8" obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Andorid Auto a přijímačem DAB. Pro model Giulia je novinkou karbonová střecha, oba vozy jsou pak vybaveny koberečky s červeným logem společnosti Mopar.

Jak Stelvio, tak Giulia s označením Quadrifoglio Nürburgring Edition a logem NRING jsou jednoznačným vrcholem nabídky a nejlépe vyjadřují mimořádnost značky Alfa Romeo.

Modely Quadrifoglio se řadí na vrchol současné techniky i výkonů. Například u modelu Stelvio je pohonná jednotka 2.9 V6 Twin Turbo poprvé spojena s moderním systémem pohonu všech kol Q4, který zajišťuje neporazitelnou kombinaci dynamiky, trakce, radosti z jízdy i bezpečnosti za všech okolností. Obě auta jsou také vybavena systémem Alfa Chassis Domain Control, který koordinuje veškeré palubní elektronické systémy tak, aby zajistily co nejlepší jízdní dynamiku a vrcholné jízdní zážitky v různých režimech. Konkrétně jde například o specifické podněty systémům aktivní bezpečnosti, jako je pohon Q4 (v modelu Stelvio Quadrifoglio), vektorování točivého momentu Alfa Active Torque Vectoring, elektronicky řízené pérování Alfa Active Suspension, stabilizační sytém ESC nebo volič jízdních režimů Alfa DNA Pro s funkcí Race.

Vektorování točivého momentu optimalizuje u vozů Stelvio i Giulia přenos síly motoru na jednotlivá kola v zatáčce a podporuje sportovní styl jízdy. Dvě elektronicky ovládané spojky umožňují individuální dávkování točivého momentu na jednotlivá kola a díky tomu je zajištěn optimální přenos síly na povrch i v okamžiku, kdy se vůz pohybuje na svém limitu. Jízda je díky tomu bezpečná i zábavná bez nutnosti zásahů stabilizačního systému.

Standardně se montuje osmistupňová samočinná převodovka ZF a v režimu Race dokáže zajistit přeřazení za pouhých 150 milisekund. Převodovka obsahuje uzamykání hydrodynamického měniče spojkou, které dává řidiči pocit silné a precizní akcelerace bez zbytečného prokluzu po přeřazení. Podle nastavení voliče DNA optimalizuje systém hladkost přeřazení, komfort a snadné ovládání za všech jízdních režimů, včetně městského. A samozřejmě i zlepšuje úsporu paliva a snižuje emise CO2.

Špičková provedení tedy excelují nejen v oblasti dynamiky: obě Alfy Romeo, jak SUV, tak sedan, jsou také nečekaně úsporné při provozu, a to mimo jiné i díky elektronicky ovládanému odpojování válců nebo funkci plachtění, do níž se převodovka přepíná v režimu Advanced Efficiency. Pro ještě lepší zážitky z jízdy jsou oba automobily vybaveny hliníkovými páčkami na volantu, kterými lze ručně volit převodové stupně.


Alfa Romeo Stelvio Super s novým paketem Performance

Automobilka na ženevské výstavě představuje také dva mimořádné modely Stelvio vybavené zážehovým motorem 2.0 Turbo ve výkonových verzích 200 a 280 koní, spojených s 8stupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol Q4. Čtyřválcový motor je celý zhotoven z hliníku, konstrukční zajímavost představuje hnací hřídel z karbonových vláken. Motor se chlubí elektrohydraulickým ovládáním ventilů MultiAir a vysokotlakým přímým vstřikováním (200 barů), které přispívají k mimořádně rychlé reakci na povely pedálem plynu v celém spektru otáček a také k prvotřídní úspornosti provozu.

Model Alfa Romeo Stelvio poháněný benzinovou jednotkou 2.0 Turbo s výkonem 280 k (a maximálním točivým momentem 400 Nm při 2250/min) je nejlepším vozem ve své třídě z hlediska zrychlení, které proběhne z klidu na stokilometrovou rychlost za pouhých 5,7 s. Nejvyšší rychlost činí 230 km/h. Vedle toho je k dispozici i 200koňová verze: její točivý moment dosahuje 330 Nm již při 1750/min a maximální rychlost se vyšplhá na 215 km/h, zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 7,2 s.

Oba vozy představují také dva důležité nové doplňky ve výbavě, konkrétně přístrojovou desku a dveřní panely obšité kůží a dále paket Performance, který zahrnuje aktivní pérování Alfa Active Suspension (dodávané také zvlášť jako položka na přání), zadní samosvorný diferenciál a hliníkové páčky řazení na volantu. Alfa Active Suspension průběžně upravuje charakteristiku tlumení v reakci na jízdní podmínky, voličem Alfa DNA zvolený režim a řidičovy preference. Samosvorný zadní diferenciál zajišťuje perfektní trakci, která je základním kamenem plynulé sportovní jízdy, a dále posouvá agilitu a dynamický charakter vozu, význam má ovšem i pro posílení bezpečnosti.

Tyto dva vozy se svými dvěma novými pakety zdůrazňují, že nové SUV od Alfy Romeo je skutečný multitalent, který je doma na závodní trati stejně jako v luxusním prostředí.

Model vybavený 280koňovým motorem a v nápadné červené barvě Competizione poutá pozornost i paketem Sport, obohaceným o hliníkové prvky v interiéru (včetně pedálů), sportovní volant a červené brzdové třmeny. Ostatní prvky zahrnují kožená sedadla a přístrojovou desku s šedým obšitím, zatmavená okna a střešní ližiny. A co více, společnost Mopar, oficiální dodavatel autorizovaného příslušenství a náhradních dílů a servisní partner Alfy Romeo, který zajišťuje i služby asistence a péče o zákazníky, vyvinul pro tento vůz speciální doplňky, jako jsou 20palcová černá kola v matném provedení.

Stelvio Super s 200koňovým motorem se naopak nese v luxusním duchu, což zvýrazňuje kontrast černého laku Volcano a béžových kožených sedadel a přístrojové desky spolu s dřevěnými výplněmi. Tento vůz se chlubí 20" litými koly Mopar s černě lakovanými třmeny brzd.


Alfa Romeo Giulia Veloce Ti

Sportovně laděná Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, poháněná 280koňovým benzionovým motorem spojeným s 8stupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol Q4, je vynikajícím ztělesněním technické a automobilové vytříbenosti celé modelové řady Giulia.

Tradiční zkratka „Ti", za kterou se skrývá označení „Turismo Internazionale", byla vždy vyhrazena jen těm nejlépe vybaveným, vrcholným a také extrémním verzím. Současná Giulia Ti, vystavená v působivě červené barvě Racing, je nejexkluzivnější verzí mezi všemi variantami tohoto vozu. Vznikla jako úspěšné spojení sportovního a stylového provedení Giulia Veloce s bohatou standardní výbavou a nejnovějšími technickými výstřelky, čímž se dostává na úroveň své sesterské verze Quadrifoglio. S ní sdílí i některé stylistické prvky. Černá střecha, kůží potažená přístrojová deska s karbonovými výplněmi a sedadla v kombinaci kůže a Alcantary s černým obšitím, to vše dokáže okamžitě zaujmout. K tomu se přidávají karbonové detaily navržené společnost Mopar, například osvětlené prahy dveří s logem Alfa Romeo, stylizovaná výplň v trojúhelníkové masce chladiče, ozdobná hlavice řadicí páky nebo kryty vnějších zpětných zrcátek. Dalšími prvky, které jsou už známé z vrcholné verze Quadrifoglio, jsou boční prahy s karbonovými výplněmi nebo zadní spoiler. Leštěná 19" litá kola s pětipaprskovým designem představují další prvek inspirovaný závodními vozy. Ve velkých kolech nápadně září mohutné červené třmeny.

Sportovní osobitost tohoto modelu zvýrazňuje mimořádná péče věnovaná detailům a také rozsáhlé použití dílů z karbonových vláken. Výbavu na úrovni doplňuje zábavní a navigační systém Alfa Connect 3D s 8,8" displejem, navigačními podklady ve 3D, rozhraními Apple CarPlay a Android Auto a přijímačem DAB, ale také tempomat, tmavá okna a prémiové audio Harman Kardon.

Alfa Romeo Giulia Super

Giulia Veloce Ti má na stánku tu nejlepší společnost: hned vedle stojí Giulia Super v černé barvě Volcano a s jedinečným paketem Luxury, který přitahuje pozornost atraktivní kombinací béžového koženého čalounění a výplní z pravého dřeva šedého dubu. Tento vůz je vystaven na 18" kolech z lehkých slitin s černými třmeny, což vozu dodává na mimořádně eleganci - je to ideální vůz pro ty, kteří si chtějí užít jízdní vlastnosti modelu Giulia ve vrcholném pohodlí a luxusu. Pod kapotou se ukrývá 200koňový čtyřválec se samočinnou převodovkou.

4C v limitovaných edicích Competizione a Italia

Stánek značky Alfa Romeo dává prostor také špičkovému kupé 4C, které připomíná, že do firemního DNA patří závodní tradice. Znát je to z vynikajících jízdních výkonů úchvatného vozu i špičkové techniky, jež společně přispívají k vrcholným zážitkům z řízení. Na ženevském autosalonu jsou k vidění obě verze, Coupé i Spider, a to v nových limitovaných edicích Competizione a Italia. Coupé má mnohem sportovnější charakter se silnými připomínkami závodní tradice, zatímco Spider, který je i tak mimořádně schopný sportovní vůz, přidává ještě více elegance a rafinovanosti.

K pohonu obou slouží známý celohliníkový benzinový motor 1750 Turbo o výkonu 240 koní s chladičem stlačeného vzduchu a proměnným časováním ventilů. Ve spojení s automatickou převodovkou TCT poskytuje výkony na úrovni supersportů: poměr hmotnosti a výkonu činí pouze 4 kg/k, nejvyšší rychlost stoupá k 258 km/h (257 km/h v případě verze 4C Spider), zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhých 4,5 s. Vůz snese boční přetížení 1,1 g a zvládne maximální zpomalení 1,25 g. K dosažení těchto úžasných výsledků bylo potřeba rozsáhlého použití ultralehkých materiálu včetně karbonového vlákna na monokok, hliníku na přední a zadní pomocný rám a kompozitního materiálu SMC na vnější panely karoserie.

Obě limitované edice se mohou pochlubit exkluzivním designem. Coupé v matně šedém odstínu Vesuvio zvýrazňují nápadné pruhy (které na voze mohou, ale nemusí být) připomínající nekompromisní sportovní naladění vozu. To je ale znát z celého pojetí karoserie, zvláště díky novým dílům z karbonu, jako je střecha, zadní spoiler, kryty zrcátek, vstupy vzduchu a rámečky kolem světlometů - to vše zdůrazňuje značnou sílu vozu a prvotřídní technická řešení jednoznačně odkazující na svět automobilových závodů. Sportovní střih dále vylepšuje přední nárazník v barvě karoserie s nápadnými vstupy vzduchu, tmavá pětipaprsková kola (18" vpředu, 19" vzadu), červeně lakované brzdové třmeny a centrálně umístěná titanová koncovka výfuku od firmy Akrapovič s duálním módem a karbonovým obložením.

Závodní atmosféra se přenesla i do kokpitu: sedadla jsou potažena kombinací kůže a mikrovlákna s červeným obšitím, které najdeme i na volantu. Exkluzivní status vozu, který vznikne v pouhých 108 exemplářích, připomíná štítek s pořadovým číslem, umístěný na středovém tunelu, a také nálepka Competizione na palubní desce.

Limitovaná edice Spider Italia se pozná podle modrého laku Misano a i ona vznikne jen v počtu 108 vozů. Zvnějšku zaujmou asymetrická pětipaprsková litá kola, 18" vpředu a 19" vzadu, pod nimiž prosvítají tentokrát žlutě nalakované třmeny. Jejich barva ladí s obšitím sedadel, přístrojové desky, volantu a výplní dveří. Na boku najdeme nápis Spider Italia v trikolóře italské vlajky. K standardní výbavě série Spider Italia patří centrálně umístěná titanová koncovka výfuku od firmy Akrapovič s duálním módem a karbonovým obložením. Výbavu uzavírá prémiový hi-fi systém Alpine se subwooferem, štítek s pořadovým číslem na středovém tunelu a nálepka Italia na přístrojové desce.


Turín, 28. 2. 2018

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory