Přihlaste se k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru newsletteru Stellantis Communications a budete dostávat aktuální informace o všech novinkách

08 čvn 2015

FCA se zúčastnila prvního ročníku Parco Valentino – Motor Show & Grand Prix v Turíně

FCA se zúčastní prvního ročníku Parco Valentino - Motor Show & Grand Prix v Turíně pořádaného od 11. do 14. června. Akce je nedílnou součástí programu Turína, Evropského města sportu roku 2015 a kalendáře akcí pořádaných během Expo Milano 2015, jehož oficiálními sponzory jsou FCA a CNH Industrial.

FCA se zúčastnila prvního ročníku Parco Valentino – Motor Show & Grand Prix v Turíně

 

Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth a Jeep budou součástí neobyčejné akce, která proběhne od 11. do 14. června. Autosalon v prvním italském veřejném parku nabídne přehlídku historických vozidel, z nichž některé v neděli absolvují spanilou jízdu do zahrad Reggia di Venaria.

 

FCA se zúčastní prvního ročníku Parco Valentino - Motor Show & Grand Prix v Turíně pořádaného od 11. do 14. června. Akce je nedílnou součástí programu Turína, Evropského města sportu roku 2015 a kalendáře akcí pořádaných během Expo Milano 2015, jehož oficiálními sponzory jsou FCA a CNH Industrial.

 

Akce inspirovaná každoročním festivalem rychlosti v Goodwoodu (Velká Británie) a dalšími podobnými událostmi vyniká svou dvojí povahou. Za prvé, představuje příležitost pro přední výrobce automobilů předvést své nejnovější produkty v nejstarší italské veřejné zahradě v Turíně. Vstup bude pro návštěvníky zdarma od čtvrtka do neděle, a to od 10:00 do 24:00 hodin. Akce vyvrcholí průvodem v neděli 14. června, kdy se nejprestižnější modely jednotlivých značek seřadí a společně vyrazí na 15 km dlouhou cestu z centra Turína na Venaria Reale Castle.

 

Valentino Park byl domovem závodu Parco del Valentino Grand Prix v letech 1935 až 1955. Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth a Jeep předvedou své nejreprezentativnější modely na trati, která byla v minulosti svědkem mnoha skvělých závodních vozů. Objeví se zde modely různých segmentů, jako například Fiat 500X, Alfa Romeo 4C Spider, Abarth 695 Biposto, kultovní Jeep Wrangler a nová Lancia Ypsilon 30th Anniversary. Svůj prostor bude mít na výstavě také Mopar, americká značka zaměřená na služby, péči o zákazníka, náhradní díly a příslušenství značek FCA.

 

K vidění bude také řada klasických vozidel, které prosluly v závodech: Alfa Romeo 155 V6 DTM a Giulia GTAm, Lancia Stratos a Fulvia Coupé HF, Fiat 131 Abarth Rally a 124 Abarth Rally. Některé z těchto vozidel se zúčastní i průvodu v sekci Motorsport na kratším tříkilometrovém okruhu k náměstí Piazza San Carlo. Patřit mezi ně budou i prototyp Abarth 695 Gumball a 695 EVO.

 

Inovativní výstava v nejstarším italském veřejném parku v Turíně

Trojice vstupů do parku bude pojmenována po třech legendárních jezdcích, jež se zapsali do historie motoristického sportu: Nuvolari, Ascari a Villoresi.

Hvězdami inovativní a elegantní akce na silnicích, kde se v letech 1935 až 1955 pořádala epochální Grand Prix, budou automobily.

 

Alfa Romeo

Zcela v souladu se svými zvyklostmi uspořádala Alfa Romeo svou expozici s vysoce silným vizuálním dopadem. Představí zde čtyři modely současné produkce: supersporty 4C Coupé a 4C Spider a speciální série Giulietta Sprint a MiTo Racer.


Nespornými hvězdami expozice Alfy Romeo budou modely 4C Coupé a otevřená verze 4C Spider, která byla v regionu EMEA představena během mezinárodního autosalonu v Ženevě. Obě verze 4C vyjadřují stejnou sportovní podstatu značky kombinující dechberoucí styl a výjimečný výkon. Vůz využívá nejlepší technologie odvozené ze světa závodění. Pozoruhodný je monokok z uhlíkového kompozitu i významné využití hliníku a kompozitních materiálů pro karoserii, jako i výkonová hmotnost vozu dosahující méně než 4 kilogramy na 1 k. Výkon čtyřválcového přímovstřikového přeplňovaného motoru umístěného před zadní nápravou 240 k se na silnici přenáší přes zadní kola. Vůz dosahuje výkonů supersportu, a sice nejvyšší rychlosti 257 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, příčného přetížení 1,1 g a zpomalení při brzdění 1,25 g.

 

Giulietta Sprint je oslavou modelu, který byl na turínském autosalonu představen před 60 lety. Stejnojmenný model si tehdy velmi brzy získal fanoušky po celém světě a naplnil sen mnoha motoristů o vlastnictví Alfy Romeo. Štafetu dnes přebírá Giulietta Sprint, která se může pochlubit velmi svěžím stylem, vzrušujícím požitkem z jízdy, důmyslnými technologiemi a skvělou aerodynamickou účinnosti. Potěšení z jízdy typické pro Alfu Romeo zajišťuje nový motor 1.4 l 150 k, nejnovější přírůstek do rodiny MultiAir, který se vyznačuje inovativní architekturou a mnoha elektronickými systémy.


Skutečného ducha Alfy Romeo ztělesňuje MiTo a verze Racer mu přidává na obratnosti. Tato nová speciální série nabízí elegantní matné chromované kliky dveří a rámečky předních a zadních světel.

Atraktivní vzhled doplňují sportovní nárazník, 17palcová kola, spoiler a chromovaná koncovka výfuku. Interiér modelu MiTo Racer má historický nádech s čalouněním z hnědé kůže a sportovním tmavým okolím s tvarovaným volantem a logem Alfa Romeo vytlačeným na hlavových opěrkách.

Fiat

Ve světlech reflektorů se objeví také řada vozidel značky Fiat určených pro různorodou klientelu, to znamená různého věku a povahy, avšak zaměřující se na funkčnost a atraktivní italský design. K vidění bude Fiat 500X, nový crossover značky, který je skvělým vyjádřením stylu a podstaty italského designu, komfortu, výkonu a nepřetržitého spojení se světem. Verze Cross Plus kombinuje vytříbený styl a výbavu na vrcholu nabídky. Stejnou dokonalost nalezneme také pod kapotou a po stlačení tlačítka. Kompletní bezklíčová technologie umožňuje nastartovat pružný vznětový přeplňovaný motor 2.0 Multijet o výkonu 140 k, který je kombinován s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

 

K vidění bude také Panda K-Way, nova funkční a barevná speciální série vytvořená ve spolupráci s předním výrobcem nepromokavého oblečení. Její silnou osobitost posilují detaily v titanovém odstínu a čtyři barevné varianty pro kryty zrcátek a kol.  Tyto detaily dodávají vozu dotek preciznosti.


Plný atraktivních detailů je rovněž Fiat 500 Vintage '57, který je oslavou ikony představené v roce 1957 a svým pojetím velmi silně připomíná svého předchůdce. Zmínku zaslouží pastelový modrý odstín karoserie, bílá střecha, spoiler, anténa a kryty vnějších zpětných zrcátek a také kožené čalounění Poltrona Frau v odstínu Tobacco. Vůz je zušlechtěn historickými logy Fiat na karoserii a volantu, bílým přístrojovým panelem a 16palcovými litými bílými koly a chromovaným ráfkem.


Tým Fiatu doplní model 500L Trekking, další vývojová fáze rodiny 500, která je charakteristická dvěma povahami, které se dokonale hodí pro každodenní požitek z jízdy. Jednou metropolitní pro brouzdání ulicemi měst a druhou více dobrodružnou pro malá víkendová dobrodružství. Vystavený exemplář je osazen vznětovým přeplňovaným motorem 1.6 Multijet o výkonu 120 k a v rámci standardní výbavy zahrnuje 17palcová litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat a systém elektronické kontroly stability ESP s funkcemi ASR/MSR, ABS + EBD a Hill Holder.

 

Lancia

Lancia, značka, která byla vždy synonymem elegance, inovací a pozornosti k ženské části zákazníků, nemůže na takové události chybět. Model Ypsilon, který oceňují především italské ženy, slaví letos své třicáté narozeniny. Na výstavě Valentino se představí dvě speciální série - Ypsilon ELLE a Ypsilon '30th Anniversary. První vychází ze spolupráce se stejnojmenným časopisem. Vozidlo je koncentrátem módy a elegance a je ideální pro rafinované ženy, mezi něž nepochybně patří i čtenářky magazínu ELLE. O osobitost a nekonvenčnost modelu se starají speciální barvy a precizně zpracované stylistické detaily, jako jsou tmavě chromované doplňky, 15palcová litá kola s diamantovou povrchovou úpravou nebo 16palcová litá kola v odstínu Cipria a nakonec exkluzivní grafika na sloupcích karoserie. V interiéru zaujme speciální čalounění v kombinaci kůže a alcantary, které dokonale vyjadřuje eleganci značky Lancia.

 

Druhá speciální série oslavuje historický úspěch, přes třicet let na trhu, čtyři generace a 2,7 milionů prodaných vozidel. Vůz se může pochlubit oslavným logem na sloupku karoserie a krásným modrým odstínem Oltremare v nejlepší tradici Lancie. Nová verze disponuje 15palcovými litými koly, černě zpracovanými pátými výklopnými dveřmi, tedy prvkem, jež byl nabízen na přání už u prvního modelu přestaveného v roce 1985. Co se týče interiéru, za zmínku stojí elegantní černá nebo béžová textilie či čalounění Castiglio a samozřejmě kompletní standardní výbava. Ypsilon ELLE a Ypsilon '30th Anniversary' potvrzují exkluzivní charakter Lancie, coby módního městského vozu. Jedná se o důmyslné verze vytvořené pro posílení vítězných rysů modelu, který se v průběhu let stal originální ikonou stylu a designérským kouskem a vozidlem, které jde vždy s dobou.

Abarth
Expozice Abarthu představí hned dva vozidla, která demonstrují proslulé nadání Abarthu pro technickou dokonalost. To je také podstatou značky, která se průběžné obnovuje tím, že přijímá výzvy, jež se ostatním jeví jako nemožné. Nejlepšími výrazy mota Carla Abartha, a sice „V neděli na okruhu, v pondělí v kanceláři" jsou modely 695 Biposto a 595 Competizione.

Model 695 Biposto je dokonalou směsí silničního a závodního vozu. Mimořádný výkon zaručují hmotnost pouhých 997 kg a výkon 190 k. Extrémní nadání tohoto vozu je zcela zřejmé. Stačí se usadit do skořepinových sedadel Sabelt s šedým čalouněním, zapnout si čtyřbodové bezpečnostní pásy a poslechnout si zvuk motoru s dvoustupňovým výfukem Akrapovic. Jedná se o nekompromisní vozidlo, které slibuje ryzí zábavu, vzrušení a italský design zabalený do originálních řešení typických pro skutečné supersportovní vozy. Nechybí účelně pojatý prostor pro cestující, špičková ergonomie, nízká hmotnost a závodní převodovka s čelním ozubením.

 

Po boku modelu 695 Biposto se představí Abarth 595 Competizione Cabrio, nejnovější přírůstek do rodiny Abarth a nejvýkonnější model řady Abarth 595. Nabízí výkon 180 k, nejvyšší rychlost 225 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy. To vše je umocněno vzrušujícím požitkem z jízdy s nebem nad hlavou a naprostou bezpečností. Standardní výbava zahrnuje výkonné brzdy Brembo, šest airbagů, mlhovky, systém elektronické kontroly stability, xenonové světlomety a monitoring tlaku v pneumatikách TPMS.

 

Jeep

Návštěvníci prvního ročníku Parco Valentino - Motor Show & Grand Prix se budou moci seznámit i s delegací značky Jeep, která reprezentuje nejlepší SUV všech dob. Představí se zde kultovní Wrangler, středně velké SUV Cherokee, první Jeep vyráběný v Itálii Renegade a také Grand Cherokee, vlajková loď značky.

 

Kultovní Jeep Wrangler je perfektním ztělesněním sloganu „Go anywhere, do anything". Vybaven je vznětovým přeplňovaným motorem 2.8 o výkonu 200 k a točivém momentu 460 Nm. Legendární schopnosti v terénu nabízí díky částečnému pohonu všech kol, redukci a uzávěrkám předního a zadního diferenciálu Tru-Lock. Díky těmto prvkům je schopen zdolat i ten nejobtížnější terén a rovnoměrně přenášet točivý moment na všechna kola.

 

Cherokee, středně velké SUV značky bylo nedávno představeno s modernizovaným designem a schopnostmi vyniknout v jakémkoliv terénu. Je perfektní kombinací netradičního stylu a tradičních legendárních schopností v terénu. Důležitou inovací v daném segmentu je nový vznětový přeplňovaný motor 2.2 MultiJet II o výkonu 185 nebo 200 k, devítistupňová automatická převodovka a inovativní systém odpojitelného pohonu zadní nápravy.

 

Nový Renegade vyráběný v italském Melfi je nabízen na více než 100 trzích světa včetně USA. Tento model se může pochlubit osobitostí a ideálními proporcemi do města i terénu. Pochlubit se může rovněž prvotřídními schopnostmi v terénu, excelentní jízdní dynamikou, exkluzivní devítistupňovou automatickou převodovkou, dvěma systémy pohonu, mimořádně příznivou spotřebou paliva a širokou paletou bezpečnostních prvků. Toto kompaktní SUV značky Jeep s italským srdcem se velmi rychle vyšvihlo mezi nejprodávanější modely segmentu v Evropě.

 

Grand Cherokee je symbolem prémiovosti značky Jeep a je nejoceňovanějším SUV všech dob. Nabízí perfektní kombinaci výkonu, stylu, komfortu a technologických inovací. V Turíně bude tuto řadu reprezentovat model Summit. Vůz je charakteristický jedinečnými stylistickými prvky: výbojkovými adaptivními bi-xenonovými světlomety, předním nárazníkem s protáhlými mlhovými světly, chromovanými koncovkami výfuku s novým lichoběžníkovým tvarem a exkluzivními chromovanými hliníkovými 20palcovými koly se zdvojenými paprsky. Interiéry jsou charakteristické špičkovou kvalitou, například prémiovými koženými sedadly z kůže Natura Plus, semišovým stropem a předními sloupky karoserie a doplňky v měděném odstínu, které zdobí kožené čalounění a prvky na přístrojovém panelu a středové konzoli.

 

Mopar

Značka zaměřená na služby, péči o zákazníka, náhradní díly a příslušenství značek skupiny FCA nabídne na výstavě pochopitelně svůj vlastní prostor, který představí především MEC: Mopar Express Care. Jedná se o vozidlo vycházející z Fiatu Ducato, které je skutečnou mobilní dílnou s přijímací částí, diagnostikou a prostorem pro opravy. Mimo to, MEC je také koncipován pro prodej originálních náhradních dílů, příslušenství a značkových předmětů. To ovšem nebude v průběhu výstavy zapotřebí, protože Mopar zde nabídne vyhrazený prostor pro oficiální produkty značek Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth a Jeep.

 

Spojení se značkou Jeep budou dále zdůrazňovat modely Renegade Hard Steel a Wrangler Stealth, dvojice speciálních verzí, které jsou ukázkou přirozeného nadání vozidel Jeep pro personalizaci. Jejich temperament se hodí pro bezpočet možností nabízených značkou Mopar, které zdůrazní buď estetickou povahu vozu nebo jeho off-roadový charakter. Wrangler Stealth tak například nabízí extrémní techniku pro nejnáročnější off-roadové využití a současně i eleganci, zkrátka žádný detail neunikl pozornosti tvůrců.

 

Model Renegade Hard Steel objevuje potenciál modelu ve smyslu personalizace a nabízí pohled na možné budoucí doplňky Mopar věnované právě této řadě. Technologický aspekt vozu demonstruje karoserie z kartáčované oceli, zpracování, které je odvozeno ze světa letectví a špičkového námořního designu. Celek je pak umocněn matnými černými kontrastními doplňky například na mřížce chladiče, střešním nosiči, krytech zrcátek či 16palcových litých kolech, bočních lištách, přívodu vzduchu k motoru, blatnících a náraznících a samozřejmě originálním příslušenstvím Mopar v podobě masky chladiče a krytů vnějších zpětných zrcátek rovněž v matně černém odstínu, prazích dveří, koberečcích a tažném zařízení.

Obě vozidla se v neděli 14. června zúčastní i průvodu.

 

Vzrušující průvod ulicemi města

Kromě fascinující výstavní plochy na Parco Valentino - Motor Show & Grand Prix čeká na návštěvníky také jeden dynamický rozměr, který v neděli 14. června vyvrcholí velkolepým průvodem. Nejreprezentativnější modely každé značky se zúčastní průvodu na 15kilometrové trase z parku Valentino k zahradám Reggia di Venaria centrem Turína.

 

Jedna se o první akci svého druhu. Nikdy předtím nebyla motoristická akce těchto rozměrů zorganizovaná v ulicích města. Sportovní a historické vozy a významné automobilové ikony se předvedou v průvodu před davem lemujícím ulice a budou tak oslavou každého automobilového výrobce a reprezentativním vzorkem jeho nejlepší produkce.


Přehlídku zahájí model D-50, jediný monopost formule 1 značky Lancia. Tento vůz pilotovaný Albertem Ascarim se zúčastnil závodu Valentino Grand Prix celkem sedm krát, naposledy v roce 1955. Dnes jeho štafetu převezmou modely Fiat 500 Vintage '57 a 500X, Alfa Romeo 4C Coupé a Spider, Abarth 695 Biposto, 595 Competizione Cabrio, Jeep Grand Cherokee (verze SRT o výkonu 468 k), a modely Renegade a Wrangler.

 

Posledně jmenovaný vůz bude zahalen do speciálního outfitu Stealth od Moparu. Jeep Wrangler Rubicon Stealth má extrémní odladění: off-roadové nárazníky s texturou rzi Peltrox a historické kožené čalounění.

 

Nejlepší model výstavy

Na konci průvodu budou vyhlášené nejlepší modely přehlídky, které si získali jméno v různých šampionátech, jako Formule 1, GT-Series, Rally a sportovních prototypech. Akce Parco Valentino - Motor Show & Grand Prix je součástí programu Turína, Evropského hlavního města sportu roku 2015 a zaměřuje se na některé příklady výjimečnosti motoristického sportu.

 

Mezi hvězdy budou nepochybně patřit Alfa Romeo 155 V6 DTM a Giulia GTAm, Lancia Stratos HF a Fulvia Coupé HF 1.6 Rally, Fiat 131 Abarth Rally a 124 Abarth Rally, Abarth prototype 695 Gumball a 695 EVO. Tato vozidla sklízela úspěchy v mnoha soutěžích a upevnila skvělou pověst značek Alfa Romeo, Fiat, Lancia a Abarth.

 

Například Alfa Romeo V6 155 DTM debutovala v roce 1993 v německém šampionátu cestovních vozů, který v té době představoval vrchol technologie na světě. Vybavena je motorem V6 2500 cm3 o výkonu 420 k. Vůz pilotovaný Nicolou Larinim a Alessandrem Nanninim zvítězil v dvaceti závodech celkem 12krát a z Lariniho učinil mistra ročníku 1993.

Před Alfou 155 zvítězil v evropském šampionátu cestovních vozidel model Giulia GTAm, a to hned dva roky po sobě v roce 1970 a 1971.


V rally se mohou mimořádným úspěchem pochlubit vozy Lancia Fulvia Coupé HF a Lancia Stratos. První z nich vyhrál mezinárodní šampionát konstruktérů v roce 1972 s jezdcem Sandro Munarim a ve stejném roce triumfoval i v Rally Monte Carlo.

Lancia Stratos pokračovala ve vítězné sérii a získala mistrovský titul v letech 1974, 1975 a 1976. Vůz účastnící se výstavy je vyveden v barvách Lancia Alitalia a je držitelem posledního titulu.

V mistrovství světa v rally byl nahrazen Fiatem 131 Abarth Rally v roce 1977. Vůz vycházel z dvoudveřové karoserie první série a vybaven byl čtyřválcovým dvouvačkovým motorem odvozeným z dvoulitru Fiat a vyvinutým Abarthem. Silniční verze měla objem 1995 cm3 a výkon 140 k, který u závodní verze dosahoval až 235 k. Fiat 131 Abarth Rally byl skutečným nástupcem Lancie Stratos a vyhrál celkem tři mistrovství, a to v letech 1977, 1978 a 1980.

Vozu Fiat 124 Abarth Rally se dobře dařilo i v evropském šampionátu rally v letech 1972 a 1975.

 

Některé z těchto vozidel se zúčastní kratšího tříkilometrového průvodu ulicemi města na Piazza San Carlo. Chybět mezi nimi nebudou ani Abarth 695 EVO a prototyp 695 Gumball. Posledně jmenovaný model s karoserií v barvách Gumball 3000 sehrál významnou roli v šestnáctém ročníku slavné nesoutěžní rally vyhrazené pro pouhých 120 supersportů. Vůbec poprvé v historii tohoto závodu bylo použité oficiální bezpečnostní vozidlo. Tato pocta byla udělena nejrychlejšímu Abarthu všech dob, který byl opatřen prestižním číslem 1. Gumball 3000 procestoval přes 3000 mil z Dublinu na Ibizu, což mu zabralo méně než 10 dnů.

 

 

Turín, 8. června 2015

 

Jiný obsah