14 Duben 2019

FCA What’s Behind: mezinárodní prezentace prvních dvou epizod: sever a jih

 

  • Dnes proběhla mezinárodní prezentace projektu FCA What's Behind, který vůbec poprvé vhistorii odhaluje zákulisí vývoje a výzkumu vozidel skupiny FCA.
  • Uvedení prvních dvou epizod jedinečného seriálu: od minus 40° C ve Švédsku po plus 40° C vJižní Africe. FCA testuje své nejnovější modely v extrémních podmínkách.
  • Dosažení nejvyšších standardů kvality, bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu každého modelu vyžaduje nepřetržitou a pečlivou práci. Projekt FCA What's Behind ukazuje místa, zaměstnance i technické aspekty vývoje vozidel.

 

Dnes proběhla prezentace prvních dvou epizod projektu FCA What's Behind, dokumentárního seriálu odhalujícího zákulisí složitých fází výzkumu a vývoje vozidel značek skupiny FCA. Vůbec poprvé se tak otevírají brány vývojových center FCA po celém světě.

Všichni motorističtí nadšenci si mohou vychutnat jedinečný pohled na všechny precizní činnosti inženýrů a techniků, kteří nepřetržitě pracují na zajištění kvality, bezpečnosti, spolehlivosti a komfortu vozidel ve všech podmínkách. Za tímto účelem provádějí pečlivé zkoušky, kontroly, nastavení a zátěžové testy v nejextrémnějších zeměpisných šířkách. Strukturální stálost je naprosto klíčová pro aktivní bezpečnost vozidla a v ideálním případě musí být měřena v různých podmínkách, počínaje mínus 40°C ve švédském Arjeplogu a konče plus 40°C v Upingtonu v Jihoafrické republice.

 

Místa kde se historie potkává s budoucností

Místa a prostředí tvoří první téma série FCA What's Behind. První dvě epizody dokumentu pojednávají o ledovém světě na severu Švédska a o poušti v Jihoafrické republice. Další epizody nás pak zavedou do dalších center, například na testovací polygon Balocco (provincie Vercelli) nebo do bezpečnostního a výzkumného centra Centro Ricerche Fiat v Orbassanu (provincie Turín). Jedná se o výzkumná a vývojová centra zahrnující experimentální střediska, testovací polygony, technologická zařízení a kanceláře.

 

Startování vozidla: syntéza nekonečných operací

Po prozkoumání míst, kde se psala historie a píše budoucnost značek skupiny FCA, projekt What's Behind se zaměří na konkrétní témata, jakými jsou účinnost motoru, technologie, pozornost k detailům, komfort a potěšení z jízdy, aerodynamika a režimy trakce. Když sedíte za volantem vozu skupiny FCA a užíváte si všechny jeho přednosti - od nastartování přes ovladatelnost až po bezpečnost a nízkou hlučnost - těžíte s dlouhodobé a velmi komplexní práce mnoha odborných pracovníků. Project FCA What's Behind otevírá dveře svých vývojových center a odhaluje obrovské množství práce a odborné znalostí, které každý model během vývoje vyžaduje.

 

Arjeplog: testovací okruh FCA

Arjeplog je oblast v severním Švédsku pokrývající plochu 14 500 km2 a zahrnující testovací okruh FCA. Arjeplog nabízí ideální podmínky a vybavení pro testování automobilů v extrémně nízkých teplotách. Jeho zeměpisná šířka je podobná té na Islandu a teplota zde klesá až k - 40°C. Prioritou je i tady bezpečnost. Četná zamrzlá jezera nabízí kilometry zkušebních tras s dostatkem únikových zón. S ohledem na povahu činností, které zde probíhají, je velkou výhodou izolování od civilizace. Do Stockholmu či k Severnímu mysu je to přibližně 1000 kilometrů, což zaručuje maximální diskrétnost. Toto ledové místo je neúprosné a technikům umožňuje opakovaně provádět testy a jemné doladění klimatizace, systému odmrazování a odmlžování, jako i kontrolovat výkonnost všech materiálů či reakční čas řady aktivních systémů. Velkolepá zamrzlá krajina nabízí povrchy s nízkou přilnavostí, na kterých jsou vytvořené ledové zatáčky a stoupání. Provádí se zde nastavení zavěšení kol a kinematiky (strukturální pružnost se zde blíží nule) a zkoušky pneumatik, brzd, řídicích systémů, pohonu a diferenciálů. Všechno totiž musí fungovat dokonale i v těch nejtěžších podmínkách!

 

Upington: zkoušky v horku

Zatímco teploty v Arjeplogu nabízí skupině FCA perfektní podmínky pro testování v chladu, Upington představuje ideální místo pro zkoušky ve vysokých teplotách. Upington leží v severní části Jihoafrické republiky v blízkosti hranic s Botswanou a Namibií, na okraji pouště Kalahari a poblíž obrovského parku Kgalagadi (v jazyce Bantu to znamená „místo bez vody"). Upington je nejteplejší oblastí Jihoafrické republiky a poskytuje optimální podmínky pro vyhodnocení vlivu maximálních teplot, prachu a sucha na správný výkon vozidla. Aby byla zajištěna spolehlivost za všech podmínek, jsou komponenty a systémy vozidla podrobeny neustálému zkoušení: motory, klimatizace, bezpečnostní systémy a materiály musí odolat všem povětrnostním podmínkám. V této části Jihoafrické republiky je podnebí doslova spalující, což umožňuje opakované provádět všech dolaďovacích testů.

 

 

Turín, 17. dubna 2019

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Obrázky


Download

Související obrázky


Priložené soubory


Odkazy