11 Květen 2015

Mille Miglia 2015: Lancia se vrací na „nejkrásnější závod na světě“

 

  • Od 14. do 17. května proběhne 33. ročník závodu Mille Miglia. Závod odstartuje a skončí v Brescii a účastnit se ho bude 464 vozidel.
  • Lancia se bude této prestižní události účastnit dvěma vozy ze své historické sbírky a přivítá i dva speciální hosty: Cesare Fiorio bude řídit Aurelii B20 GT z roku 1951 a Kasia Smutniak model Ardea z roku 1939.
  • Po jejich boku se představí model Ypsilon 30th Anniversary, speciální série, která oslavuje jeden z nejdéle vyráběných modelů.
  • Vozidla se předvedou u Villa Reale v Monze, Královské vily v Lombardii, která je dnes sídlem kanceláře 4 ministerstev, a to na počest výstavy Expo 2015, jehož jsou Fiat Chrysler Automobiles a CNH Industrial hlavními partnery.

 

Lancia se účastní připomínkového závodu Mille Miglia dvěma vozy ze své historické sbírky. Závod odstartuje z Brescie ve středu 13. května, pojede podél pobřeží Jaderského moře a vrátí se zpět do Brescie přejezdem Toskánska a Emilie.

 

Zvláštními hosty budou Cesare Fiorio a Kasia Smutniak jedoucí ve vozech Aurelia B20 GT z roku 1951 a nádhernou Ardeou první generace. Následovat je bude Lancia Ypsilon 30th Anniversary. Trojice vozidel nese charakteristické rysy značky ve smyslu propracovanosti a inovací, i když různými způsoby. V roce 1937 začala Lancia vyrábět střední třídu vozů, které doplnily nabídku vrcholných modelů, samozřejmě při zachování nezaměnitelné elegance a vytříbenosti značky Lancia.

 

Lancia Aurelia B20 GT byla navržena jako klasické Gran Turismo, které mělo uspokojit potřeby nejnáročnější klientely Lancie a zopakovat úspěch modelu Aprilia. Pininfarina vytvořil aerodynamickou elegantní dvoudveřovou karoserii typu coupé. Vozidlo nabízelo řadu promyšlených a důmyslných technických řešení, například nezávislé zavěšení předních kol s vinutými pružinami, tlumiči pérování na přední nápravě a hydraulickými teleskopickými tlumiči na zadní nápravě. Motor kombinoval výkon a pružnost. Jednalo se o dvoulitrový vidlicový šestiválec, který poskytoval výkon 80 k a s vozem dosahoval rychlosti 162 km/h. Aurelia B20 byla okamžitě vysoce ceněna pro svůj vzhled, ale i zrychlení a ovladatelnost. Zároveň byla pozoruhodně tichá. Byla to klasická Lancia pro pohodlné a stylové cestování, komfortní, bezpečná a zároveň výkonná.

 

Přirozeným důsledkem bylo, že se Aurelia B20 GT zúčastnila čtyř různých motoristických soutěží. V roce 1951 pak čtyři sériová vozidla se speciálním tuningem absolvovala závod Mille Miglia, kde zaznamenala vynikající výsledky. Lancia zde obsadila celkově druhé místo. To byl pro model B20 slibný začátek sportovní kariéry. Ta pokračovala vítězstvím v Rally del Sestriere, Giro di Toscana, 24 hodin Le Mans a Giro di Sicilia. V letošním ročníku „nejkrásnějšího závodu na světě", jak jej kdysi označil Enzo Ferrari, ji bude řídit Cesare Fiorio, který byl italským mistrem v kategorii GT a v letech 1962 až 1989 zastával post manažera závodního týmu Lancie a stál u 18 světových titulů v různých soutěžích.

 

Kasia Smutniak bude na sedadle spolujezdce Lancie Ardea. Tato italská modelka a herečka polského původu založila v roce 2011 charitativní organizaci Associazione Pietro Taricone Onlus a osobně se podílela na budování školy v Nepálu v Mustangu. V těchto pro Nepál extrémně obtížných dobách organizace Associazione Pietro Taricone pracuje s nadací Fondazione Francesca Rava - NPH Onlus (www.nph.org) s cílem podpořit zde odlehlé regiony. Kasia Smutniak věnuje svůj honorář za účast v závodu Mille Miglia na pomoc Nepálu. O tomto a dalších projektech se dozvíte na stránkách www.pietrotaricone-onlus.org.

Přítomnost polské herečky a modelky na tomto závodě demonstruje spojení, které Lancia navázala se ženami. Svědčí o tom i vývoj modelu Ardea a třicet let úspěchu Lancie Ypsilon, která vždy vyjadřovala mnohotvárnost světa žen. Lancia Ardea vznikla na popud vdovy po Vincenzu Lanciovi, Adele Miglietti, která chtěla rozvinout manželův nápad zmenšené reinkarnace slavné Aprilie. Výsledkem byl malý, snadno ovladatelný vůz s moderním aerodynamickým designem. Ardea byla účinná a brilantní. Byla osazena nejmenším motorem Lancie o objemu pouhých 903 cm3 a výkonu 28 k. Vůz dosahoval rychlosti 108 km/h při spotřebě 7,2 l/100 km.


Pouhých 3,615 metru dlouhá Ardea disponovala všemi technologiemi jako ostatní modely značky, včetně nezávislého zavěšení předních kol, zadních silentbloků a čtyřstupňové převodovky. Navzdory svým kompaktním rozměrům si zachovávala veškerou eleganci a noblesu Lancie: měkké látkové interiéry s kůží na přání, kompletní výbavu a mnoho užitečných doplňků, jako například hodiny či saténové záclonky na zadních oknech.

 

Tvary dnešní Lancie Ypsilon našly inspiraci právě v modelu Ardea a to je také jedním z důvodů, proč historické modely Lancie bude na Mille Miglia doprovázet právě model Ypsilon 30th Anniversary. Nová speciální série se může pochlubit výročním logem na sloupcích karoserie a sofistikovaným odstínem karoserie Blue Oltremare, který připomíná nejlepší tradici Lancie. Nová Ypsilon zachycuje veškerou eleganci, originalitu, pozornost k detailům a bohatou výbavu, které byly během třiceti let pro tento 3,84 metru dlouhý model vždy charakteristické. Jedná se například o kola z lehké slitiny, tkaniny a interiéry Castiglio, elektronickou kontrolu stability ESP, manuální klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem a technologií Blue&Me, ovládání na volantu a chromovanou koncovku výfuku.

 

Turín, 11. května 2015

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory